Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dooominik
    Classic
    • 2013
    • 30

    Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?

    Panowie po odebraniu auta z salonu okazało sie że jest plama na lakierze dokładnie na drzwiach która była fabrycznie. Byłem w serwisie po paru dniach dostali pozwolenie na lakierowanie tylko że jest problem że (niby) nie przysługuje mi samochód zastępczy? Co o tym sądzicie?
  • Kenu
    Ambiente
    • 2012
    • 222
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?

    Byłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.

    Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem dynamomentrycznym dokrecać... :?

    Komentarz

    • lilo
      RS
      • 2006
      • 4315
      • Mercedes-Benz

      #3
      Zamieszczone przez Kenu
      Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego
      Oj już bez przesady...
      No fakt jest taki że po dokręceniu kluczem pneumatycznym obowiązkowo powinno być sprawdzone zwykłym kluczem czy śruby są mocno .
      Daniel

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3774
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        W "dobrym" warsztacie przykręcają np pneumatykiem z regulacją siły a dokręcają kluczem dynamometrycznym :idea:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • bishop
          L&K
          • 2012
          • 1430

          #5
          Re: Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?

          Zamieszczone przez Kenu
          Byłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.

          Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem pneumatycznym dokrecać... :?
          No przecież dokrecili ci kluvzem pneumatycznym

          Komentarz

          • Kenu
            Ambiente
            • 2012
            • 222
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Re: Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?

            Zamieszczone przez bishop
            Zamieszczone przez Kenu
            Byłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.

            Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem pneumatycznym dokrecać... :?
            No przecież dokrecili ci kluvzem pneumatycznym
            Pomyliłem się, już zedytowałem

            Komentarz

            • xof
              Ambiente
              • 2012
              • 191

              #7
              U mnie w Fabii fabrycznie były dokręcone aż na ok. 200 Nm, taka ciekawostka. Tylko w kodach wyposażenia mam wpisane opony 165 a zamawiałem 195 i na takich wyjechałem z salonu, nie wiem czy to ASO dało ciała i podmienili mi koła w ostatniej chwili. SAP nie odpisało mi na list w tej sprawie.
              Warto sprawdzić ten moment, bo po zimie można uszkodzić gwinty. W żadnym wypadku nie można deptać czy skakać po kluczu, 120 Nm to akurat moment solidnego dokręcenia rękami fajką z zestawu.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                Kenu, jak wymieniasz koło to jakiego klucza używasz?
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • neoXs
                  Rider
                  • 2010
                  • 555

                  #9
                  Eee jak od zawsze odkręcałem i zakręcałem koła za pomocą podręcznego, zwykłego klucza. Dokręcałem ręką tak aby dobrze trzymało i od lat nigdy w żadnym aucie się nic nie działo

                  Komentarz

                  • zepter00
                    RS
                    • 2008
                    • 2304

                    #10
                    neoXs: +1 k
                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10983
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      a ja dokręcam kluczem dynamo 120Nm
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Andrzej.P
                        RS
                        • 2011
                        • 1516
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Eee jak od zawsze odkręcałem i zakręcałem koła za pomocą podręcznego, zwykłego klucza. Dokręcałem ręką tak aby dobrze trzymało i od lat nigdy w żadnym aucie się nic nie działo
                        Ja podobnie. Normalny klucz - od paru lat pokrętło fajkowe z odpowiednią końcówką, wcześniej krzyżak.
                        Czasem do odkręcania potrzebna jest przedłużka z rury. Dokręcanie rzecz jasna bez przedłużki
                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                        Komentarz

                        • rodro
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 238
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Dokręcanie 120 Nm, śruby spryskane smarem ceramicznym i żadnych przedłużek oraz problemów z odkręceniem śrub.

                          Komentarz

                          • kazik4x4
                            RS
                            • 2008
                            • 2728

                            #14
                            Re: Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?

                            Zamieszczone przez Kenu
                            Byłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.

                            Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem dynamomentrycznym dokrecać... :?
                            Nic się nie stało, klucze pneu mają nastawiany przedział Nm z jakim dokręcają.
                            Tu gdzie ja jeżdżę na pit-stop, zazwyczaj po dokręceniu kół pneumatykiem, mechanik przeleci dynamem po śrubach po prostu dla sprawdzenia.

                            Komentarz

                            • zadariusz1
                              Rider
                              • 2011
                              • 543
                              • Octavia III (5E3)
                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Na mojej wulkanizacji zawsze dokręcają kluczem dynamometrycznym, kiedyś pojechałem na wulkanizację, gdzie napompowany gościu wyżył się na pneumatyku, a ja na zimę zerwałem gwint na jednej śrubie, bo bez młotka i rury nie dało rady ruszyć śrub, tak były dokręcone, z następnymi kołami pojechałem do wulkanizacji i gościu pneumatykiem nie mógł ruszyć moich śrub, więc jeśli po tamtym dokręceniu poszło by mi koło na drodze to tylko laweta, bo za żadne skarby nie odkręcił bym tych śrub skodowskim kluczem

                              Komentarz

                              • vaz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 799
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                W serwisach z reguły klucz pneumatyczny mają ustawiony np. na 90 Nm a dynamometryczny na 100 Nm więc część aut wyjedzie z niedokręconymi śrubami. Ale pan serwisant kluczem dynamometrycznym sprawdził więc klient zadowolny. Oczywiście śruby zabezpieczające też równo traktują pneumatykiem.
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz

                                • andrzej1962
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1306
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #17
                                  No może bez przesady. Wiadomo jak w warsztacie wulkanizacyjnym to powinni mieć klucz dynamo......., ale jak np u siebie w garażu to bez klucza nie da rady?!!!!!!!!!!!!! IMO normalnie dokręcić tak aby się nie odkręciła i aby nie przekręcić i aby dało się po jesieni/zimie odkręcić. Zmieniam w garażu całe koła wulkanizacji nie oglądam od dobrych kilku lat i nadal piszę na forum.

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    a ja dokręcam kluczem dynamo 120Nm
                                    +1, musi być profi

                                    po kilkunastu km po zmianie opon powinno się sprawdzić czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • mik44
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 12

                                      #19
                                      Ja przy wymianie kół sezonowej dokręcam dynamometrycznym, a gdy zdarzy się wymiana na drodze to już nie wożę klucza aby dokręcać dynamometrycznym ale po powrocie sprawdzam.

                                      Komentarz

                                      • sebu
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1304
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        Przy wymianie kól np.z zimówek na letnie lub na odwrót dokręcam koła automatem,a później sprawdzam ręcznie.
                                        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                        jak pomogłem to daj punkcik
                                        sprzęgło od G 60

                                        Komentarz

                                        • adi747
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1138

                                          #21
                                          ja odkąd pracuje na servisie też dokręcam kluczem dyna na 120nm i też nie mam problemu a wcześniej orginalnym kluczem ile sił w rękach
                                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                          JEST
                                          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                          octavia 2 2.0TDI BKD

                                          Komentarz

                                          • Kenu
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 222
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

                                            Sprawdziłem osobiście kluczem do wymiany koła. Dokręcone są mocno. Ciekawe jak będzie wyglądało dokręcanie.

                                            Komentarz

                                            • przemo9
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 228
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              Ja skompletowałem "zestaw do koła": nasadka , przedłużka i około 30 cm półcalowa rurka -głownie do odkręcania...
                                              O II fl kombi elegance

                                              Komentarz

                                              • Waśka
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 552
                                                • Mitshibishi

                                                #24
                                                Zamieszczone przez andrzej1962
                                                No może bez przesady. Wiadomo jak w warsztacie wulkanizacyjnym to powinni mieć klucz dynamo......., ale jak np u siebie w garażu to bez klucza nie da rady?!!!!!!!!!!!!! IMO normalnie dokręcić tak aby się nie odkręciła i aby nie przekręcić i aby dało się po jesieni/zimie odkręcić. Zmieniam w garażu całe koła wulkanizacji nie oglądam od dobrych kilku lat i nadal piszę na forum.
                                                ja zawsze normalnym kluczem rękami póki opór nie uniemożliwiał dalszego kręcenia, potem raz i z czuciem z buciorka po fai i też jeszcze jakoś piszę na różnych forach :-)
                                                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                                Komentarz

                                                • Hun996
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 21
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM
                                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                  #25
                                                  Ja mam oryginalny klucz do kół od PF 125p, który pasuje idelanie do śrub skodzianek. Dokręcając ręką na max (bez deptania) wychodzi mi ok 115-120 Nm, sprawdziłem dynamometrem. Przy odkręcaniu wystarczy nadepnąć.
                                                  Ma głębszą końcówkę i ma dłuższe ramie od oryginalnego, nieporównywalnie wygodniejszy.
                                                  1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...