Panowie po odebraniu auta z salonu okazało sie że jest plama na lakierze dokładnie na drzwiach która była fabrycznie. Byłem w serwisie po paru dniach dostali pozwolenie na lakierowanie tylko że jest problem że (niby) nie przysługuje mi samochód zastępczy? Co o tym sądzicie?
Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?
Zwiń
X
-
Re: Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?
Zamieszczone przez KenuByłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.
Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem pneumatycznym dokrecać... :?
Komentarz
-
-
Re: Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?
Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez KenuByłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.
Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem pneumatycznym dokrecać... :?
Komentarz
-
-
U mnie w Fabii fabrycznie były dokręcone aż na ok. 200 Nm, taka ciekawostka. Tylko w kodach wyposażenia mam wpisane opony 165 a zamawiałem 195 i na takich wyjechałem z salonu, nie wiem czy to ASO dało ciała i podmienili mi koła w ostatniej chwili. SAP nie odpisało mi na list w tej sprawie.
Warto sprawdzić ten moment, bo po zimie można uszkodzić gwinty. W żadnym wypadku nie można deptać czy skakać po kluczu, 120 Nm to akurat moment solidnego dokręcenia rękami fajką z zestawu.
Komentarz
-
-
Kenu, jak wymieniasz koło to jakiego klucza używasz?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
neoXs: +1 kMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
a ja dokręcam kluczem dynamo 120Nm->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Eee jak od zawsze odkręcałem i zakręcałem koła za pomocą podręcznego, zwykłego klucza. Dokręcałem ręką tak aby dobrze trzymało i od lat nigdy w żadnym aucie się nic nie działo
Czasem do odkręcania potrzebna jest przedłużka z rury. Dokręcanie rzecz jasna bez przedłużkiSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Re: Czy koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym?
Zamieszczone przez KenuByłem dziś na wymianie kółek. Panowie poradzili sobie bez klucza dynamometrycznego, do dokręcenia użyli jedynie klucza pneumatycznego.
Czy to jest normalne? Coś mi się kołącze po głowie, że powinno się kluczem dynamomentrycznym dokrecać... :?
Tu gdzie ja jeżdżę na pit-stop, zazwyczaj po dokręceniu kół pneumatykiem, mechanik przeleci dynamem po śrubach po prostu dla sprawdzenia.
Komentarz
-
-
Na mojej wulkanizacji zawsze dokręcają kluczem dynamometrycznym, kiedyś pojechałem na wulkanizację, gdzie napompowany gościu wyżył się na pneumatyku, a ja na zimę zerwałem gwint na jednej śrubie, bo bez młotka i rury nie dało rady ruszyć śrub, tak były dokręcone, z następnymi kołami pojechałem do wulkanizacji i gościu pneumatykiem nie mógł ruszyć moich śrub, więc jeśli po tamtym dokręceniu poszło by mi koło na drodze to tylko laweta, bo za żadne skarby nie odkręcił bym tych śrub skodowskim kluczem
Komentarz
-
-
W serwisach z reguły klucz pneumatyczny mają ustawiony np. na 90 Nm a dynamometryczny na 100 Nm więc część aut wyjedzie z niedokręconymi śrubami. Ale pan serwisant kluczem dynamometrycznym sprawdził więc klient zadowolny. Oczywiście śruby zabezpieczające też równo traktują pneumatykiem.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
No może bez przesady. Wiadomo jak w warsztacie wulkanizacyjnym to powinni mieć klucz dynamo......., ale jak np u siebie w garażu to bez klucza nie da rady?!!!!!!!!!!!!! IMO normalnie dokręcić tak aby się nie odkręciła i aby nie przekręcić i aby dało się po jesieni/zimie odkręcić. Zmieniam w garażu całe koła wulkanizacji nie oglądam od dobrych kilku lat i nadal piszę na forum.
Komentarz
-
-
ja odkąd pracuje na servisie też dokręcam kluczem dyna na 120nm i też nie mam problemu a wcześniej orginalnym kluczem ile sił w rękachhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962No może bez przesady. Wiadomo jak w warsztacie wulkanizacyjnym to powinni mieć klucz dynamo......., ale jak np u siebie w garażu to bez klucza nie da rady?!!!!!!!!!!!!! IMO normalnie dokręcić tak aby się nie odkręciła i aby nie przekręcić i aby dało się po jesieni/zimie odkręcić. Zmieniam w garażu całe koła wulkanizacji nie oglądam od dobrych kilku lat i nadal piszę na forum.Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Ja mam oryginalny klucz do kół od PF 125p, który pasuje idelanie do śrub skodzianek. Dokręcając ręką na max (bez deptania) wychodzi mi ok 115-120 Nm, sprawdziłem dynamometrem. Przy odkręcaniu wystarczy nadepnąć.
Ma głębszą końcówkę i ma dłuższe ramie od oryginalnego, nieporównywalnie wygodniejszy.1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR
Komentarz
-
Komentarz